Sprzedaż internetowa zyskuje na popularności. Już ponad 60% internautów robi zakupy w sieci. Klienci coraz częściej decydują się na zakupy w internecie, a głównymi powodami są oszczędność czasu, niezależność w podejmowaniu decyzji oraz wygoda w przeprowadzaniu transakcji.

Jak zatem przekonać Klienta do zakupów w naszym sklepie? Najlepszą odpowiedzią na to pytanie jest wielokanałowość sprzedaży. Jedni Klienci dzielą się na takich, którzy wolą szukać w internecie, ale kupować tradycyjnie i na tych którzy szukają w sklepach stacjonarnych, ale kupują w internecie, to co stoi na przeszkodzie żeby dotrzeć do obu grup?

Dzięki enova365 możesz korzystać z systemu zaplanowanego pod potrzeby sprzedaży w internecie. System ERP zapewnia integrację z kurierami i systemami magazynowymi, mając pod kontrolą kampanie reklamowe, rozliczenia i analizy.

Moduł e-commerce w systemie enova365 oferuje:

  • nadzór nad procesem realizacji zamówienia,
  • spójny system i dane analityczne, Business Intelligence,
  • integracje z systemami zewnętrznymi, portalami B2B, WMS,
    portalami aukcyjnymi, kurierami
  • nadzór nad rentownością sprzedaży,
  • optymalizacja zapasów,
  • elektroniczna wymiana dokumentów, e-faktury,
  • wsparcie akcji promocyjnych, indywidualne cenniki i rabaty.

Rozwój technologii umożliwia rozkręcenie nowego kanału sprzedaży niższymi kosztami. Załóżmy, że chcemy otworzyć lub rozszerzyć swoją działalność o sklep internetowy. Jego olbrzymią zaletą jest fakt, że nie musimy utrzymywać lokalu dostosowanego do codziennych odwiedzin Klienta, a także nie zmusza nas to do zatrudnienia dodatkowej obsługi. Za pośrednictwem sieci mamy szybszy kontakt z Klientem, trafiamy do szerszego grona odbiorców, a także skracamy łańcuch dostawy. Klienci doceniają możliwość zakupów przez internet za sprawą niższych kosztów dostawy, niższych cen, a także atrakcyjnych systemów rabatowych oraz premiowych.

ZOBACZ TEŻ: DLACZEGO WARTO KORZYSTAĆ Z E-FAKTUR?

Żeby takie rozwiązanie zagrało na naszą korzyść musimy odpowiednio przygotować grunt pod obecność w internecie. Dopasować narzędzia do prowadzonego przez nas biznesu. Stworzyć atrakcyjną wizualnie witrynę internetową, która będzie pełniła rolę banneru reklamowego dla naszych rozwiązań i towarów. Musimy wybrać odpowiednią platformę sprzedażową i koniecznie zintegrować ją z posiadanym systemem ERP. Trzeba też pamiętać o spójności przekazu – marki obecne również w realnym świecie, wzbudza w odbiorcy większe zaufanie.

Połączenie powyższych elementów zapewnia dotarcie do szerszej grupy Klienów, odpowiedzenie na konkretne potrzeby odbiorców, zapewnie korzystnych, a także zagwarantować Klientowi wygodę w przeprowadzeniu zakupów.