Sprzedaż internetowa zyskuje na popularności. Już ponad 60% internautów robi zakupy w sieci. Klienci coraz częściej decydują się na zakupy w internecie, a głównymi powodami są oszczędność czasu, niezależność w podejmowaniu decyzji oraz wygoda w przeprowadzaniu transakcji.
Jak zatem przekonać Klienta do zakupów w naszym sklepie? Najlepszą odpowiedzią na to pytanie jest wielokanałowość sprzedaży. Jedni Klienci dzielą się na takich, którzy wolą szukać w internecie, ale kupować tradycyjnie i na tych którzy szukają w sklepach stacjonarnych, ale kupują w internecie, to co stoi na przeszkodzie żeby dotrzeć do obu grup?
Spis Treści
Doskonały przykład ERP dla ecommerce – enova365
Dzięki enova365 możesz korzystać z systemu zaplanowanego pod potrzeby sprzedaży w internecie. System ERP dla sklepu internetowego zapewnia integrację z kurierami i systemami magazynowymi, mając pod kontrolą kampanie reklamowe, rozliczenia i analizy.
Moduł ecommerce w systemie enova365 oferuje:
- nadzór nad procesem realizacji zamówienia,
- spójny system i dane analityczne, Business Intelligence,
- integracje z systemami zewnętrznymi, portalami B2B, WMS,
portalami aukcyjnymi, kurierami - nadzór nad rentownością sprzedaży,
- optymalizacja zapasów,
- elektroniczna wymiana dokumentów, e-faktury,
- wsparcie akcji promocyjnych, indywidualne cenniki i rabaty.
Rozwój technologii ERP dla ecommerce umożliwia rozkręcenie nowego kanału sprzedaży niższymi kosztami. Załóżmy, że chcemy otworzyć lub rozszerzyć swoją działalność o sklep internetowy. Jego olbrzymią zaletą jest fakt, że nie musimy utrzymywać lokalu dostosowanego do codziennych odwiedzin Klienta, a także nie zmusza nas to do zatrudnienia dodatkowej obsługi. Za pośrednictwem sieci mamy szybszy kontakt z Klientem, trafiamy do szerszego grona odbiorców, a także skracamy łańcuch dostawy. Klienci doceniają możliwość zakupów przez internet za sprawą niższych kosztów dostawy, niższych cen, a także atrakcyjnych systemów rabatowych oraz premiowych.
ZOBACZ TEŻ: DLACZEGO WARTO KORZYSTAĆ Z E-FAKTUR?
Dobry system ERP dla sklepu internetowego to nie wszystko
Żeby takie rozwiązanie zagrało na naszą korzyść, musimy odpowiednio przygotować grunt pod obecność w internecie. Dopasować narzędzia do prowadzonego przez nas biznesu. Stworzyć atrakcyjną wizualnie witrynę internetową, która będzie pełniła rolę banneru reklamowego dla naszych rozwiązań i towarów. Musimy wybrać odpowiednią platformę sprzedażową i koniecznie zintegrować ją z posiadanym systemem ERP dla ecommerce. Trzeba też pamiętać o spójności przekazu – marki obecne również w realnym świecie, wzbudza w odbiorcy większe zaufanie.
Połączenie powyższych elementów zapewnia dotarcie do szerszej grupy Klienów, odpowiedź na konkretne potrzeby odbiorców i gwarancję wygody Klienta przy dokonywaniu zakupów, co może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.
Sprawdź nasze pozostałe artykuły!