Konkurencyjność na rynku e-commerce rośnie z miesiąca na miesiąc. Jeśli prowadzisz własny sklep internetowy i chcesz przyciągnąć uwagę klientów, to warto poszukać przewagi nad konkurencją w detalach.

Początkujący właściciele sklepów online często zakładają, że wystarczy mieć dobrą – a najlepiej wyróżniającą się na rynku – ofertę i przystępne ceny, a fala zamówień pojawi się sama. Niestety rzeczywistość jest zupełnie działa. Samo przyciągnięcie potencjalnego konsumenta na stronę naszego e-sklepu nie jest jeszcze tak trudnym wyzwaniem. Jednak skłonienie go, aby ostatecznie zostawił u nas swoje pieniądze zależy m.in. od kilku drobnych elementów, które z ofertą nie mają nic wspólnego.

Jak sprzedawać więcej w sklepie internetowym – wygoda

Jednym z powodów wyboru zakupów online przez konsumentów jest wygoda. Przede wszystkim należy w tej materii zadbać o kwestie związane z dostawą i płatnością. Powinny być one nie tylko bezproblemowe, ale także dawać klientowi sporą możliwość wyboru.

Ilu klientów, tyle preferencji. Jedni wolą płacić szybkim e-przelewem czy kartą, inni BLIK-iem, a jeszcze ktoś inny wybierze przelew tradycyjny lub płatność za pobraniem. Podobnie sprawa ma się z opcjami dostawy. Kurier, poczta, paczkomat, a może jeszcze inna forma? Daj swoim klientom możliwość wyboru i poczucie decyzyjności. Nie pozwól, żeby „gruby” koszyk zamówień został odrzucony, tylko przez to, że klient nie znalazł w Twojej ofercie swojej ulubionej opcji płatności czy dostawy.

Promocje w sklepie internetowym

Możemy się do tego przyznawać lub nie. Natomiast wszyscy lubimy promocje i rabaty. Właściwie to nasze mózgi podświadomie je uwielbiają. Poczucie, że zrobimy „dobry interes” często przeważa szalę na rzecz podjęcia ostatecznej decyzji o złożeniu zamówienia.

Dlatego właściciele e-sklepów powinni oferować jak najwięcej promocji i rabatów. Oczywiście dobrze skalkulowanych. Pierwsze z brzegu przykłady to np. darmowa dostawa przy zakupie dwóch sztuk czy X procent rabatu, jeśli złożysz zamówienie w ciągu najbliższej godziny. Okazji i świąt, które mogą stanowić pretekst do konkretnej akcji promocyjnej naprawdę nie brakuje. Wystarczy odrobina chęci i pomysłowości.

System ERP dla e-commerce

Zawsze na koniec dnia o sukcesie w e-commerce decyduje poziom obsługi klienta. Oprócz przedstawionych już wyżej elementów ważna jest sama możliwość kontaktu z obsługą sklepu. Czy jest ona intuicyjna? Czy po prostu łatwo się z Tobą skontaktować? O to trzeba zawsze zadbać w pierwszej kolejności.

W dużej mierze ułatwi to zadanie odpowiednie oprogramowanie. Świetnie w tej roli sprawdzi się dobry system ERP. Wbrew pozorom tego typu rozwiązania nie są dedykowane wyłącznie największym przedsiębiorstwom.

Szyte na miarę oprogramowanie ERP powinien rozważyć każdy właściciel e-sklepu, nawet działającego (na razie) na mniejszą skalę. Takim systemem ERP jest enova365. Wielkim atutem tego rozwiązania dla branży e-commerce jest jego modułowa budowa. Każdy przedsiębiorca może sam zdecydować, jakie funkcjonalności w danym czasie są mu potrzebne. W zależności od zmieniających się potrzeb można zmieniać układ modułów enova365.