Nowe rozwiązania w systemach ERP wyposażone są w coraz to nowsze inteligentne technologie, a ich elastyczność ułatwia nie tylko wdrożenie systemu od podstaw, ale także integrację ze starszymi rozwiązaniami. 

Jeszcze nie tak dawno mechanizmy obsługujące przedsiębiorstwa utożsamiane były z dużymi, sztywnymi, homogenicznymi systemami opornymi na wdrożenia, których rozwój był czasochłonny i drogi. Rewolucja technologiczna nabrała tempa, a co za tym idzie, systemy ERP rozpoczęły gwałtowną sekwencję przemian. Zakładany jest wzrost automatyzacji procesów wykonywanych przez systemy do zarządzania firmami, a także rozwój wbudowanych elementów do analityki predykcyjnej i sztucznej inteligencji. Rozwiązania w chmurze z pewnością rozwiną rynek dostarczania systemów ERP.

Lista zmian w systemach ERP jest szeroka, jednakże warto pochylić się nad najistotniejszymi zmianami, aby zauważyć ogromny skok na przestrzeni ostatnich lat:

  1. Połączenie ERP z e-commerce. Integracja pomiędzy platformami e-commerce i systemami ERP umożliwia synchronizację danych e-commerce z systemami logistyczno-magazynowymi back-end o zapasach, zamówieniach, wysyłce, produktach, fakturach czy reklamacjach. Integracja systemów doprowadza do efektywniejszej pracy nad zapasem, minimalizuje błędy ręcznego wprowadzania danych i zaoszczędza czas pracowników.

    ZOBACZ TEŻ: SPRAWDŹ JAKI POTENCJAŁ TECHNOLOGICZNY MA TWOJA FIRMA

  2. Integracja mobilna. Mobilny system ERP powoli przestaje być postrzegany jako wybór, a staje się nieodłącznym standardem do zarządzania przedsiębiorstwem. Aplikacje do prowadzenia systemów ERP w chmurze na smartfonie czy tablecie powinny być łatwo dostępne na wielu systemach operacyjnych, jak iOS, Android czy Windows. System enova365 posiada 4 interfejsy, które odpowiadają potrzebom i preferencjom użykowników: klasyczny dla osób korzystających z klawiatury i myszki, mobilny dla użytkowników tabletów, webowy dla osób, którzy cenią sobie pracę z systemem w dowolnym miejscu i czasie, a także komórkowy, dla chcących dostępu do wybranych funkcji systemu za pomocą smartfona.
  3. CRM jako moduł ERP. Aby uzyskać synchronizację w czasie rzeczywistym fuzja CRM z ERP jest obowiązkiem. Takie rozwiązanie znacznie poprawi obsługę klienta, a także zdynamizuje operacje biznesowe. W systemie enova365 aplikacja wykorzystywana jest w kreowaniu, zarządzaniu i utrzymywaniu relacji z Klientami. Dzięki swojej elastyczności może być użytkowana w każdej formie, bez względu na jej wielkość, profil czy branżę. Jej funkcjonalność ma znacznie większy zakres niż ma to miejsce w innych, standardowych aplikacjach tego typu.
  4. Aplikacje w chmurze. Przedsiębiorstwa coraz częściej poszukują aplikacji w chmurze, które można łatwo, elastycznie rozbudowywać i dostosowywać do swoich potrzeb. Ewolucja cloud ERP skutkuje niskim przywiązaniem z dostawcą chmury. Płynny eksport oraz import danych z jednego rozwiązania do drugiego sugeruje, że zmiana sprzedawcy usług staje się przystępniejsza.
  5. Internet of Things w modelach biznesowych. IoT przeznaczone jest w dużej mierze do przechwytywania olbrzymich ilości danych z różnych urządzeń w czasie rzeczywistym. Szacuje się, że w 2020 roku podłączonych do sieci będzie od 25 mld do 50 mld urządzeń. Technologia Internetu Rzeczy ma bezpośrednio współpracować z rozwiązaniami ERP wyposażonych w AI w celu uzyskania wglądu w dane oraz natychmiastowe analizy.
  6. Sztuczna inteligencja zaimplementowana w systemy ERP. AI w systemach ERP nieustannie uczy się w jaki sposób zwiększać efektywność, pracować nad kosztami minimalizując ludzkie błędy. Odciążają pracowników od rutynowych czynności, pozostawiając im więcej czasu na bardziej produktywne zadania.

    ZOBACZ TEŻ: CZY SZTUCZNA INTELIGENCJA ZMIENI SYSTEM ERP?