Niezależnie od tego, czy dopiero ruszasz ze swoim sklepem internetowym, czy jesteś już doświadczonym przedsiębiorcą z branży e-commerce, zwiększenie wskaźnika konwersji to Twój główny cel. Dziś pokażemy, jak to zrobić z pomocą systemu ERP.
Prowadzenie biznesu w branży e-commerce wymaga synchronizacji wielu procesów. Od działań marketingowych, po te związane z logistyką i obsługą realizacji zamówień. Ważną rolę w tym wszystkim odgrywają dane. Z nich jednak musimy umieć efektywnie korzystać. Pomoże nam w tym dobre oprogramowanie ERP!
Spis Treści
Konwersja w sklepie internetowym
Konwersja to wskaźnik, który mówi nam, jaki procent użytkowników spośród wszystkich pozyskanych leadów wykonuje oczekiwane przez nas działanie. W przypadku sklepu internetowego najważniejsza konwersja to zakup produktu lub usługi. Z tym terminem wiąże się bezpośrednio kolejne istotne pojęcie marketingowe – lejek sprzedażowy. Są to wszystkie działania podejmowane przez nas w procesie budowania relacji z użytkownikiem, z uwzględnieniem etapu w lejku, na którym aktualnie znajduje się dana osoba. Celem lejka jest oczywiście doprowadzenie do upragnionej konwersji.
W tym procesie gromadzone i przetwarzane są niezliczone ilości danych. Z jednej strony umożliwia to personalizację komunikacji, jej automatyzację oraz reagowanie na zachowania użytkownika w czasie rzeczywistym. Z drugiej jednak ogarnięcie tego wszystkiego procesowo stanowi nie lada wyzwanie dla przedsiębiorcy. Na szczęście większość tego typu działań możemy oddać “w ręce” systemu ERP.
Wykorzystanie danych w e-commerce w praktyce
Dobre oprogramowanie ERP pomaga zarówno w zbieraniu większej liczby leadów, jak również skuteczniejszej realizacji procesu “ocieplania” leadów już pozyskanych. System ERP zbiera dane ze wszystkich naszych kanałów, a następnie dopasowuje dalsze działania marketingowe tak, aby zmaksymalizować konwersję. Oprogramowanie ułatwia również logistycznę realizację każdego zamówienia.
System ERP enova365 dla e-commerce
Oprogramowaniu ERP enova365 zaufało już ponad 17,5 tys. przedsiębiorców i organizacji. Wśród funkcjonalności dedykowanych branży e-commerce są m.in.: obsługa zamówień i magazynów, zarządzanie produktami i cennikami, integracja ze sklepem internetowym, omnichannel, a także rozliczenia i księgowość.
Ogromną zaletą enova365 jest modułowy charakter oprogramowania. Oznacza to, że możesz spersonalizować pakiet usług, których potrzebujesz w dowolnym momencie swojej biznesowej drogi.
Więcej informacji na temat ERP enova365 dla e-commerce przeczytasz tutaj.