Rynek e-commerce rozwija się dynamicznie już od kilku lat. W ostatnich miesiącach ten trend tylko się nasilił! Polska nie stanowi w tej materii żadnego wyjątku.

Rynek e-commerce w Polsce w 2021 roku

Od kilku lat systematycznie i niemal z prędkością błyskawicy rozwija się sprzedaż cyfrowa wszelakich produktów. Wzrost popularności zakupów internetowych wśród konsumentów widać po liczbach, które znajdziemy w branżowych raportach – w minionych 12 miesiącach aż 46,5 proc. polskich konsumentów robiło zakupy online. To przyrost o 5,2 punkty procentowe w porównaniu do poprzedniego okresu. Polska w tym względzie utrzymuje średnią europejską.

Nie powinno więc nikogo dziwić, że z roku na rok przedsiębiorcy otwierają coraz więcej e-sklepów – już co czwarta firma nad Wisłą sprzedaje w Internecie. Warto wspomnieć, że liczba przedsiębiorców korzystających z cyfrowego kanału sprzedaży wzrosła z 20 proc. w 2019 roku do 25 proc. w 2020.

Co napędza rozwój rynku e-commerce?

Sprzedaż w Internecie rozwija się bardzo szybko za sprawą kilku czynników. Warto wspomnieć chociażby o zmianie przyzwyczajeń zakupowych konsumentów, którzy doceniają łatwość i wygodę kupowania online. Nie bez znaczenia jest też rozwój oprogramowania, które pomaga przedsiębiorcom zorganizować i zautomatyzować cały proces realizacji cyfrowych zamówień.

Nie możemy też zapomnieć o czynniku, który miał ogromny wpływ na rynek e-commerce w ostatnich kilkunastu miesiącach. Oczywiście mowa o ograniczeniach wywołanych przez pandemię koronawirusa. Przedsiębiorcy, niemal z dnia na dzień, musieli przenieść większość, a niektórzy nawet całość, swojej działalności do świata online.

Jak zacząć sprzedawać w Internecie?

Aby otworzyć sklep internetowy, z organizacyjnego punktu widzenia, potrzebujemy dwóch rzeczy. Pierwszą z nich jest platforma e-commerce do sprzedaży produktów lub usług. To dzięki niej klient będzie mógł zapoznać się z naszą ofertą, a także złożyć zamówienie.

Gdy produkty wylądują już w koszyku, a konsument potwierdzi ostatecznie szczegóły zamówienia, zaczyna się ten trochę bardziej skomplikowany etap (realizacja i obsługa zamówienia). Tutaj z pomocą przyjdzie nam dobry system ERP, który wesprze nas w realizacji zamówienia od strony magazynowej i logistycznej.

Jaki system wybrać? Chcemy Wam szczególnie polecić oprogramowanie ERP dla e-commerce enova365 – system, któremu zaufało już ponad 16 tys. firm i organizacji. Dedykowany handlowi internetowemu moduł enova365 e-Sklep Konektor zapewnia integrację z najpopularniejszymi platformami e-commerce oraz m.in. realizację zamówień, aktualizację stanów magazynowych i obsługę księgową każdej transakcji.