1. Strona główna
  2. Blog
  3. Jak system ERP może pomóc w zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym?

Najważniejszym celem wszystkich przedsiębiorców – niezależnie od branży – jest sprzedawać więcej swoich produktów lub usług. W e-commerce konsekwentnie realizować ten cel może pomóc odpowiedni system ERP.

Dane, czyli Twój największy skarb

Sklepy internetowe generują codziennie niezliczone ilości danych. Ich odpowiednie zebranie, przetworzenie i wykorzystanie daje potężną przewagę w biznesie. Pewnie zastanawiasz się w jaki sposób praktycznie możesz to wykorzystać? Już w kolejnym akapicie konkretnie odpowiemy na to pytanie!

Już samo wykorzystanie darmowych narzędzi, takich jak np. Google Analytics pomoże Ci wyłapywać pewne trendy w zachowaniu klientów Twojego e-sklepu. Możesz dowiedzieć się m.in.: skąd konkretnie użytkownicy trafiają na Twoją stronę, ile czasu na niej spędzają czy jakie podstrony odwiedzają. Nie wspominając już o zbieraniu danych demograficznych użytkowników odwiedzających Twój e-sklep. To jednak dopiero początek!

Możesz też wyłapać produkty, które są najczęściej kupowane razem, a także zidentyfikować, w których momentach klienci najczęściej rezygnują z zakupu. Zebrane informacje możesz wykorzystać na testowanie nowych hipotez biznesowych, np. oferowanie cross-sellingu i up-sellingu konkretnych produktów czy kampanie remarketingowe, aby odzyskać porzucone koszyki.

System ERP w e-commerce

Jeszcze bardziej szczegółowych (i przydatnych) informacji dostarcza oprogramowanie ERP. Możesz m.in. otrzymywać zestawienia sprzedaży z podziałem na kanał online i offline, z wyszczególnieniem kwot transakcji.

Przydatne na pewno okaże się też śledzenie wśkaźnika CLV (Customer Lifetime Value) i oferowanie dedykowanych zniżek czy bonusów, aby podtrzymać zaangażowanie zakupowe stałych klientów. Jak zapewne sam doskonale wiesz, znacznie trudniej (i przede wszystkim drożej) jest pozyskać nowego klienta, niż utrzymać aktywność klienta już raz pozyskanego.

enova365 Business Intelligence

Dobry system ERP dla e-commerce pozwoli Ci też na tworzenie własnych zindywidualizowanych raportów i prezentacji danych. Oczywiście pod warunkiem, że oprogramowanie jest wyposażone w narzędzie Business Intelligence.

Moduł Business Intelligence w systemie ERP enova365 pozwala na znacznie więcej, niż samo zbieranie i porządkowanie danych. Każdy użytkownik mający dostęp do modułu może tworzyć własny zestaw wskaźników i metryk (tzw. banner BI). Takie rozwiązanie znacząco usprawnia podejmowanie dobrych (opartych na danych) i szybszych decyzji biznesów.

Rozwiązanie to sprawia, że wszystkich decyzji nie muszą już podejmować wyłącznie analitycy czy menadżerowie, i przekazywać ich pozostałym pracownikom. Dzięki bannerom BI enova365 wszystkie procesy operacyjne są realizowane znacznie sprawniej.

Wszystkie informacje w module Business Intelligence enova365 prezentowane są w bardzo przystępny i – co najważniejsze – zrozumiały sposób.