Integracja sklepu internetowego z dobrym systemem ERP stwarza szereg możliwości, żeby zwiększyć sprzedaż. Dziś podpowiadamy, jak wykorzystać oprogramowanie enova365, żeby poprawić wskaźnik konwersji w e-sklepie.

Jak wprowadzić e-sprzedaż na wyższy poziom?

Standardem branży e-commerce jest dziś omnichannel, czyli docieranie do klienta z wykorzystaniem wszystkich dostępnych kanałów sprzedaży. Statystyczny użytkownik potrzebuje kilku (według różnych badań od 7 do nawet kilkunastu) kontaktów z marką, zanim podejmie ostateczną decyzję zakupową.

Dlatego tak ważne jest, żeby „ogrzewać” swojego potencjalnego klienta (czy mniej ludzko, a bardziej marketingowo – leada) w każdym dostępnym kanale. Współcześnie bardzo rzadko zdarza się, żeby ktoś, kto nie zna Twojego sklepu, kupił coś w pierwszym kontakcie z Twoim sklepem. Bez odpowiedniego remarketingu ani rusz!

Tutaj pomocna jest integracja między oprogramowaniem ERP a platformą sklepową, z której korzystasz. To absolutny fundament działań zmierzających do zwiększenia konwersji w sklepie internetowym (o tym więcej już za chwilę). Tak na marginesie – dedykowany moduł e-Sklepy Konektor systemu enova365 umożliwia bezproblemową integrację z wieloma platformami sklepowymi.

Jak zwiększyć wskaźnik konwersji w sklepie internetowym?

W duecie oprogramowanie ERP-sklep internetowy ten pierwszy odpowiedzialny jest za wszelkie procesy związane z realizacją zamówienia. Jednak, żeby system ERP „miał co robić”, dobrze swoje „obowiązki” musi wykonywać nasz sklep internetowy. Możemy go porównać do handlowca, który musi odpowiednio zainteresować klienta ofertą, rozwiać obiekcje i ostatecznie doprowadzić do zamknięcia sprzedaży.

Jak zatem nasz „handlowiec” może zwiększać wskaźnik konwersji? Mamy tutaj do dyspozycji całkiem pokaźną paletę możliwości. Po pierwsze, możemy zaoferować szeroki wybór różnorodnych form płatności i dostawy. Im więcej ich będzie, tym większa szansa, że nasz klient nie zrezygnuje z zakupu, bo nie znalazł tej sprawdzonej i zaufanej opcji.

Kolejnym sposobem zwiększenia wskaźnika konwersji są wspomniane już kampanie remarketingowe. Możemy je realizować przede wszystkim w social mediach oraz za pomocą email marketingu, który ponownie stał się bardzo popularnych (i skuteczny, jeśli dobrze z niego korzystamy).

Warto również zastosować tzw. społeczny dowód słuszności np. w postaci informacji, że „produkt X kupiło już tyle i tyle osób” lub „ktoś właśnie kupił ten produkt”. Nie zaszkodzi też zainstalowanie chatu na stronie, z pomocą którego możemy „zaczepić” klienta będącego właśnie na stronie produktowej i chociażby rozwiać jakieś jego wątpliwości.

Z kolei gdy ktoś już doda produkt do koszyka, warto zasugerować mu możliwość zakupu produktów komplementarnych. Są do tego intuicyjne narzędzia, z których pomocą łatwo ustawimy taką kampanię.

A co jeśli nie jestem zadowolony ze sprzedaży danego produktu i żadne z powyższych rozwiązań nie pomagają? Tutaj z pomocą mogą przyjść mapy cieplne, które pozwalają zobaczyć i zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po danej stronie.

Śledząc sposób poruszania się użytkowników po stronie, możesz odkryć np. ten sam punkt, w którym większość z nich opuszcza Twój e-sklep. To będzie już potężna wskazówka, żeby wprowadzić i przetestować zmiany w obszarze user experience tej konkretnej podstrony.

System ERP enova365 dla e-sklepu

Oprogramowanie ERP enova365 daje Ci szereg możliwości do zwiększenia wskaźnika konwersji i generalnego usprawnienia Twojego sklepu internetowego. Dostępny w chmurze system ERP pomoże Ci skuteczniej zarządzać stanami magazynowymi, zamówieniami i zasobami ludzkimi, niezależnie od wielkości firmy.

Więcej o możliwościach enova365 dla branży e-commerce możesz przeczytać tutaj.