1. Strona główna
  2. Blog
  3. Jak wyprzedzić konkurencję i pozyskiwać strategicznych klientów?

Uzbrojenie działu sprzedaży w jedno dobre narzędzie do skutecznej analizy danych to „oręż”, który znacząco pomnoży zyski firmy. Poznaj możliwości modułu Sprzedaż i CRM enova365.

Najważniejsze w pracy handlowca są mobilność oraz skuteczna praca z danymi. Dlatego moduł Sprzedaż i CRM systemu ERP enova365 skupia się w głównej mierze na zapewnieniu pracownikom działu sprzedaży narzędzia wspierającego właśnie te dwa obszary ich pracy. Zamiast korzystać z kilku niezależnych programów, zacznij działać na jednym oprogramowaniu ERP, które sprawi, że Twoja codzienna praca stanie się łatwiejsza i zacznie przynosić lepsze efekty.

Efektywna obsługa lejka sprzedażowego

Każdy dobry handlowiec wie, że podjęcie decyzji zakupowej wymaga od kilku do nawet kilkunastu kontaktów z daną firmą. Dlatego kluczowy w procesie sprzedaży jest dobrze prowadzony etap podgrzewania leadów. Zatem im więcej wiemy o naszych potencjalnych klientach, tym bardziej spersonalizowany (a co za tym idzie skuteczniejszy) proces sprzedażowy możemy prowadzić.

Moduł enova365 Sprzedaż i CRM znacząco ułatwia obsługę całego lejka sprzedażowego. Możemy monitorować i analizować zachowania naszych przyszłych klientów, diagnozować najlepsze źródła pozyskiwania leadów oraz wybierać z nich tych, którzy mają strategiczne znaczenie dla firmy lub wykazują największy potencjał konwersji.

W tym module systemu ERP enova365 znajdziemy także dedykowane funkcjonalności dla menadżerów i szefów działów sprzedaży. Dzięki nim mogą analizować wyniki poszczególnych handlowców, monitorować skuteczność prowadzonych przez nich działań oraz optymalizować firmowe strategie obsługi lejka sprzedażowego. Tworzenie wykresów, raportów i wizualizacji dodatkowo pomaga wznieść pracę zespołu handlowców na wyższy poziom.

Buduj relacje z klientami z pomocą danych

Gdy lead stanie się naszym klientem nie możemy oczywiście zostawić go samemu sobie. W tym momencie zaczyna się nowy proces, często nawet ważniejszy, czyli budowanie długofalowej relacji z naszym klientem. Po każdym kontakcie handlowiec powinien aktualizować profil klienta, wprowadzając m.in. informacje o jego preferencjach zakupowych, a także zadaniach i czynnościach wykonanych w stosunku do danej osoby.

Dzięki modułowi Sprzedaż i CRM wszystkie te dane są przechowywane w jednym miejscu i w razie potrzeby można wygodnie do nich wracać. Użytkownicy oprogramowania ERP enova365 mogą korzystać z rozbudowanych filtrów, aby tworzyć spersonalizowane oferty oraz kampanie remarketingowe dla konkretnych segmentów klientów.

Wprowadzanie danych do systemu ERP enova365 również jest łatwe i przyjemne – można w tej materii skorzystać z formularza lub zaimportować je z arkusza Excel czy pliku XML. Dzięki temu pracownicy działu sprzedaży mogą zautomatyzować powtarzalne czynności, unikać frustracji i skupić się w pełni na tym, co w ich pracy ma największe znaczenie – budowaniu relacji z klientami!