1. Strona główna
  2. Blog
  3. Inteligentne zarządzanie produkcją w niestabilnych warunkach

Produkcja to wielowymiarowe zagadnienie, które wymaga ciągłego uwzględniania wielu elementów, nieustannej analizy danych i wprowadzania na bieżąco zmian. Jak zoptymalizować ten proces z pomocą systemu ERP enova365?

Świat dynamicznie się zmienia, a firmy produkcyjne nieustannie muszą zmagać się z nowymi problemami. Zachowanie ciągłości produkcji, gdy dostęp do materiałów bywa mocno ograniczony, a do tego dochodzą braki kadrowe jest wymagającym zadaniem.

Dlatego w dzisiejszym artykule podpowiadamy, jak wykorzystać oprogramowanie ERP enova365 do inteligentnego zarządzania produkcją. Szczególnie skupimy się na trzech elementach tego łańcucha – normalizacji całego procesu, zarządzaniu zasobami operacyjnymi i pracownikami.

Normalizacja procesu technologicznego

Głównym celem każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego jest wytworzenie produktu wysokiej jakości oraz zachowanie powtarzalności całego procesu. Ten drugi element nabiera szczególnego znaczenia m.in. w czasach tak dużej zmienności rynkowej i dostępności zasobów.

Gdy na rynku zaczyna brakować surowców, a ich ceny skaczą jak szalone firma musi błyskawicznie szacować koszty oraz aktualizować założony wyjściowo plan produkcji. Ostatnie miesiące pokazały, że w jednym cyklu produkcyjnym takie zmiany mogą zachodzić wielokrotnie. Tego typu wahania determinują zaś czas realizacji zamówienia, stopień wykorzystania dostępnych materiałów oraz oczywiście rentowność biznesową zlecenia.

Odpowiedzią na to wyzwanie jest korzystanie z inteligentnego i sprawdzonego przez blisko 16 tys. firm i instytucji oprogramowania ERP enova365. System w czasie rzeczywistym analizuje dostępne dane i zasoby, a następnie wprowadza zmiany w poszczególnych segmentach całego procesu produkcyjnego.

Zarządzanie zasobami operacyjnymi i pracownikami

Jako zasoby operacyjne rozumiemy np. maszynę, zespół maszyn, miejsce czy narzędzie. Jaki jest wspólny mianownik tych wszystkich zasobów? Ich ograniczona liczba, co sprawia, że trzeba nimi zarządzać efektywnie.

Oprogramowanie ERP enova365 przejmuje całą odpowiedzialność w tej materii. System analizuje informacje o wykorzystaniu zasobów w danej chwili i przekształca je na wskaźniki ich aktualnego wykorzystania. Przekłada się to na znacznie większą swobodę planowania oraz tworzenia harmonogramów realizacji zleceń.

Następnie enova365 pomaga dopasować poszczególne zadania z harmonogramu prac na odpowiednich pracowników. Firma może też tworzyć indywidualne kryteria w zakresie opracowania swojego unikalnego słownika kompetencji, które są następnie monitorowane i wykorzystywane przez system ERP do dalszej pracy z harmonogramem produkcji.

Zarządzanie materiałami w czasie rzeczywistym

Nawet najlepszy proces produkcji jest niczym bez dostępności odpowiednich materiałów. Dlatego technologia wspierająca zarządzanie nimi jest krytyczna dla biznesowej przyszłości każdej firmy. Zwłaszcza w czasach, gdy dostępność wielu surowców jest mocno ograniczona, a ich ceny skaczą jak szalone.

W tym aspekcie enova365 zapewnia m.in. stały wgląd w stany magazynowe, podgląd produkcji w toku i aktualne zapotrzebowanie na materiały, minimalne stany produkcyjne oraz możliwość składania zamówień do dostawców bezpośrednio z obszaru produkcji.