1. Strona główna
  2. Blog
  3. Korzystasz z systemu księgowego, który nie obsługuje JPK VAT? enova365 rozwiąże Twój problem!

1 lipca 2016 roku weszły w życie nowe przepisy skarbowe, które nakładają na duże przedsiębiorstwa obowiązek comiesięcznego przesyłania Jednolitego Pliku Kontrolnego do dedykowanej platformy Ministerstwa Finansów. Niektóre systemy księgowe nie zostały jednak przystosowane do tej zmiany, a co za tym idzie nie obsługują JPK VAT. Wszystkim przedsiębiorcom, którzy używają takich systemów, polecamy skorzystanie z możliwości, jakie oferuje enova365 w tym zakresie.

O Jednolitym Pliku Kontrolnym pisaliśmy już na naszych łamach dość sporo. Zachęcamy Was do zapoznania się z wcześniejszymi materiałami:

Dziś chcemy poruszyć ten temat z innej strony. Mianowicie wielu przedsiębiorców skarży się, że ich systemy księgowe nie umożliwiają generowania i/lub wysyłki plików JPK do platformy stworzonej przez Ministerstwo Finansów. Problem ten pomoże rozwiązać enova365, czyli system, który w pełni automatyzuje cały proces tworzenia i przesyłania Jednolitego Pliku Kontrolnego. Korzystając z rozwiązania przygotowanego przez zespół enova365 masz gwarancję, że wygenerowany plik jest zgodny z obowiązującym prawem i standardami wyznaczanymi przez instytucje skarbowe, z Ministerstwem Finansów na czele.

Jak skorzystać z JPK_VAT z pomocą enova365?

  1. Skontaktuj się z producentem oprogramowania enova365, czyli firmą Soneta. Następnie umów się na BEZPŁATNĄ konsultację z przedstawicielem firmy Initius, który jest Autoryzowanym Partnerem enova365.
  2. Zbierz w jedno miejsce wszystkie informacje o plikach rejestrów VAT wykorzystywanych przez Twoją firmę (pliki lub wydruki w formacie: txt, xml, xls, csv).
  3. Zdecyduj kiedy i na jakich warunkach zostanie wdrożony mechanizm wysyłki Jednolitego Pliku Kontrolnego do platformy Ministerstwa Finansów.
  4. Wysyłaj pliki rejestrów VAT w ustalonym terminie.

Widzisz zatem, że od pełnej automatyzacji procesu generowania i dystrybucji plików JPK_VAT dzielą Cię, Drogi Przedsiębiorco, tylko 4 proste kroki. Dzięki rozwiązaniu enova365 oszczędzisz masę czasu, który będziesz mógł spożytkować na inne działania związane z Twoim biznesem.

Dla wszystkich, którzy mają jeszcze jakiekolwiek wątpliwości, dlaczego warto skorzystać z takiego właśnie rozwiązania, poniżej przedstawiamy opis tego, jak w praktyce wygląda współpraca systemu enova365 z innymi systemami księgowymi w zakresie JPK.

  1. Firma pracuje na wykorzystywanym dotychczas oprogramowaniu księgowym.
  2. Pod koniec każdego miesiąca przedsiębiorca eksportuje rejestry VAT w formacie, który obsługuje jego system księgowy (np. txt, xml, lub xls, csv).
  3. Wyeksportowane ze swojego systemu pliki księgowe przenosi do enova365.
  4. System przetwarza je do formatu JPK_VAT.
  5. Następnie zweryfikowane pod względem poprawności technicznej gotowe pliki wysyłane są do bramki Ministerstwa Finansów bezpośrednio z enova365.
  6. UPO, czyli Urzędowe Potwierdzenie Odbioru Jednolitego Pliku Kontrolnego od Ministerstwa Finansów trafia do firmy.
  7. Użytkownik w systemie enova365 przez cały czas ma do dyspozycji kompleksowy zbiór kopii plików JPK_VAT wysłanych do platformy Ministerstwa Finansów.

Drogi Przedsiębiorco, już dziś skorzystaj z najlepszego i najwygodniejszego rozwiązania na rynku. Umów się na darmową konsultację z przedstawicielem Autoryzowanego Partnera systemu enova365, firmą Initius i przestań martwić się o comiesięczne raporty JPK. Powinieneś również wiedzieć, że dbamy o pełną satysfakcję klientów systemu enova365 – jeszcze zanim w życie weszła ustawa powołująca m.in. raportowanie w formacie Jednolitego Pliku Kontrolnego, użytkownicy systemu otrzymali tę funkcję bezpłatnie. Soneta – producent oprogramowania enova365 – zapewnia również bieżącą aktualizację systemu, w razie jakichkolwiek zmian prawnych wprowadzonych przez ustawodawcę.