1. Strona główna
  2. Blog
  3. Skuteczna współpraca biura rachunkowego z klientami w erze cyfrowej

Jedną z kluczowych składowych prowadzenia firmy jest efektywna i sprawna współpraca z biurem rachunkowym. Mogą w tym pomóc cyfrowe rozwiązania, o których opowiemy w dzisiejszym artykule.

Zdalna komunikacja z biurem rachunkowym

Kilkanaście ostatnich miesięcy pokazało, jak wielką rolę odgrywa sprawna zdalna komunikacja w firmie. Pomijając nawet samą pandemię, komunikacja cyfrowa zdominowała nasze życie prywatne. Nic zatem dziwnego, że te nawyki przenosimy także na życie zawodowe. Współpraca z biurem rachunkowym nie stanowi w tej materii żadnego wyjątku.

W przypadku komunikacji na linii firma-biuro rachunkowe jednym z kluczowych wyzwań jest zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa wymiany i przetwarzania danych. Mówimy w końcu o ważnych informacjach księgowych czy kadrowych dotyczących danej firmy.

Trzy największe korzyści cyfryzacji biura rachunkowego

Oprócz zdalnej (szybszej) komunikacji z klientami w pierwszej kolejności należy wspomnieć też o digitalizacji dokumentów. Sam proces jest łatwy i stosunkowo szybki do przeprowadzenia (w zależności od liczby dokumentów), a ma wiele zalet. Dostęp do cyfrowych dokumentów mają wszystkie zainteresowane strony, niezależnie od miejsca i czasu, w którym się aktualnie znajdują.

Dużym ułatwieniem dla biur rachunkowych jest również korzystanie z dokumentów przygotowanych w wersji cyfrowej. Dzięki temu znacząco można zredukować koszty stałe i przyspieszyć obieg dokumentów.

Kolejna korzyść z cyfryzacji biura rachunkowego to automatyzacja powtarzalnych zadań oraz procesów. Mamy tutaj na myśli zarówno działania po stronie biura rachunkowego, jak i firmy. Automatyzacja procesów kadrowych czy administracyjnych pozwala efektywniej wykorzystać czas pracowników. Jednym z przykładów jest w tej materii korzystanie z e-teczek pracowniczych.

Na koniec zostało nam wsparcie działu kadr. To także jest możliwe z wykorzystaniem dobrego oprogramowania ERP (o tym więcej za chwilę). Cyfryzacja tego obszaru pozwala usprawnić elementy takie jak m.in.: ewidencja czasu pracy, obsługiwanie wniosków urlopowych czy zarządzania aktami pracowniczymi.

Jakie oprogramowanie ERP dla biura rachunkowego wybrać?

Przy wyborze oprogramowania ERP dla biura rachunkowego warto wziąć pod uwagę kilka kwestii. Przede wszystkim warto wybrać rozwiązanie, z którego mogą korzystać zarówno małe, średnie, jak i duże firmy. Dlaczego z perspektywy biura rachunkowego to ważne? Dużym ułatwieniem w pracy z klientami jest korzystanie z tego samego systemu ERP, z którego korzysta druga strona relacji.

Warto również wybrać oprogramowanie, które daje duże możliwości w zakresie personalizacji oraz integracji z innymi cyfrowymi narzędziami. Systemem, który spełnia wszystkie te kryteria jest enova365. Oprogramowanie ERP, któremu zaufało już ponad 16 tys. firm i organizacji. Sprawdź, jak enova365 może pomóc wprowadzić Twoje biuro rachunkowe na wyższy poziom.