Jedną z kluczowych składowych prowadzenia firmy jest efektywna i sprawna współpraca z biurem rachunkowym. Mogą w tym pomóc cyfrowe rozwiązania! Jednak jaki system do cyfrowej komunikacji z klientem będzie odpowiedni? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w tym artykule.
Spis Treści
Zdalna komunikacja z biurem rachunkowym
Kilkanaście ostatnich miesięcy pokazało, jak wielką rolę odgrywa sprawna zdalna komunikacja w firmie. Pomijając nawet samą pandemię, komunikacja cyfrowa zdominowała nasze życie prywatne. Nic zatem dziwnego, że te nawyki przenosimy także na życie zawodowe. Współpraca z biurem rachunkowym nie stanowi w tej materii żadnego wyjątku.
W przypadku komunikacji na linii firma-biuro rachunkowe jednym z kluczowych wyzwań jest zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa wymiany i przetwarzania danych. Mówimy w końcu o ważnych informacjach księgowych czy kadrowych dotyczących danej firmy.
Trzy największe korzyści cyfryzacji biura rachunkowego
Oprócz zdalnej (szybszej) komunikacji z klientami w pierwszej kolejności należy wspomnieć też o digitalizacji dokumentów. Sam proces jest łatwy i stosunkowo szybki do przeprowadzenia (w zależności od liczby dokumentów), a ma wiele zalet. Dostęp do cyfrowych dokumentów mają wszystkie zainteresowane strony, niezależnie od miejsca i czasu, w którym się aktualnie znajdują.
Dużym ułatwieniem dla biur rachunkowych jest również korzystanie z dokumentów przygotowanych w wersji cyfrowej. Dzięki temu znacząco można zredukować koszty stałe i przyspieszyć obieg dokumentów.
Kolejna korzyść z cyfryzacji biura rachunkowego to automatyzacja powtarzalnych zadań oraz procesów. Mamy tutaj na myśli zarówno działania po stronie biura rachunkowego, jak i firmy. Automatyzacja procesów kadrowych czy administracyjnych pozwala efektywniej wykorzystać czas pracowników. Jednym z przykładów jest w tej materii korzystanie z e-teczek pracowniczych.
Na koniec zostało nam wsparcie działu kadr. To także jest możliwe z wykorzystaniem dobrego oprogramowania ERP (o tym więcej za chwilę). Cyfryzacja tego obszaru pozwala usprawnić elementy takie jak m.in.: ewidencja czasu pracy, obsługiwanie wniosków urlopowych czy zarządzania aktami pracowniczymi.
Jakie oprogramowanie ERP do cyfrowej komunikacji z klientem wybrać?
Przy wyborze aplikacji ERP do cyfrowej komunikacji z klientem dla biura rachunkowego warto wziąć pod uwagę kilka kwestii. Przede wszystkim warto wybrać rozwiązanie, z którego mogą korzystać zarówno małe, średnie, jak i duże firmy. Dlaczego z perspektywy biura rachunkowego to ważne? Dużym ułatwieniem w pracy z klientami jest korzystanie z tego samego systemu ERP, z którego korzysta druga strona relacji.
Warto również wybrać oprogramowanie, które daje duże możliwości w zakresie personalizacji oraz integracji z innymi cyfrowymi narzędziami. Systemem, który spełnia wszystkie te kryteria jest enova365. Oprogramowanie ERP, któremu zaufało już ponad 16 tys. firm i organizacji.
Sprawdź, jak enova365 może pomóc wprowadzić Twoje biuro rachunkowe na wyższy poziom.