1. Strona główna
  2. Blog
  3. Organizacja pracy 2.0, czyli 4 najważniejsze trendy we współczesnej księgowości

Świat biznesu zmienia się tak dynamicznie, jak prawdopodobnie nigdy wcześniej. Aby utrzymać się w rynkowym peletonie biura rachunkowe powinny wprowadzić w swoich szeregach „organizację pracy 2.0”.

Trend nr 1 – praca zdalna

Minionych kilkadziesiąt pandemicznych miesięcy w wielu firmach upłynęło pod znakiem pracy zdalnej. Okazało się jednak, że ta forma funkcjonowania ma wiele atutów. Nie powinno zatem specjalnie nikogo dziwić, że przedsiębiorcy oczekują dziś takiej możliwości współpracy również od swoich biur rachunkowych.

Po co marnować czas np. na dojazdy do siedziby danej firmy, skoro wymieniać dokumenty i utrzymywać kontakt można zdalnie? A skoro już o oszczędności czasu mowa…

Trend nr 2 – automatyzacja procesów

To warto także automatyzować powtarzalne zadania i procesy. Nowoczesne oprogramowanie ERP – jak na przysłowiowej tacy – podaje księgowym wiele praktycznych rozwiązań w tej materii.

Zaoszczędzony czas można z kolei wykorzystać na poszerzanie swojej wiedzy i szeroko rozumiany rozwój branżowy. Współcześni przedsiębiorcy oczekują od swoich księgowych znacznie więcej, niż tylko rozliczenia dokumentów.

Dzisiejszy księgowy to ekspert oraz doradca podatkowy, który musi biegle poruszać się we wszystkich – bardzo częstych – zmianach prawnych. Dobrze zatem znaleźć czas na pogłębianie swojej wiedzy, a najłatwiej zrobić to poprzez automatyzację niektórych procesów.

Trend nr 3 – podział obowiązków

Wśród liderów rynku księgowości możemy zaobserwować jeszcze jedną ciekawą tendencję – przemyślany system podziału obowiązków. Polega on na tym, iż doświadczeni i wyspecjalizowani księgowi zajmują się dekretacją oraz księgowaniem dokumentów. Z kolei osoby z mniejszym doświadczeniem np. przyjmują i wprowadzają dokumenty do systemu, a także je archiwizują.

Dzięki takiemu podejściu podnosimy wydajność pracy i zmniejszamy ryzyko wystąpienia błędów. Warto też wspomnieć, że nasi bardziej doświadczeni pracownicy nie marnują swojej energii na zadania, które mogą być dla nich frustrujące i demotywujące.

Trend nr 4 – nowoczesne metody pracy

Zwiększyć wydajność biura rachunkowego lub księgowego, a także zyskać przewagę konkurencyjną pomoże nam też zastosowanie innowacyjnych metod pracy dla zespołów. W tym kontekście można wymienić np. lean management, metodę Kanban czy ustawianie pracy z wykorzystaniem wykresu Gantta.

enova365 – system ERP dla nowoczesnego biura rachunkowego

Możliwe, że po zapoznaniu się z powyższymi trendami w Twojej głowie pojawiła się właśnie obiekcja, że wdrożenie każdego z nich wymaga zastosowania innego oprogramowania. Co za tym idzie niesie za sobą nowe, stałe koszty. Nic bardziej mylnego!

Wprowadzić organizację pracy na poziom 2.0 w Twoim biurze rachunkowym pomoże Ci jedno nowoczesne narzędzie – system ERP enova365. Przeczytaj więcej o tym oprogramowaniu ERP dla branży księgowej.