1. Strona główna
  2. Blog
  3. Sprawdzony przepis na skuteczną sprzedaż? Optymalizacja korzystania z danych

Skuteczność w sprzedaży decyduje o sukcesie każdej firmy. Niezależnie od branży. Dlatego tak ważna jest optymalizacja korzystania z danych w całym procesie. Jak to dobrze robić?

Skuteczna sprzedaż w biznesie

Sprzedaż to uniwersalna umiejętność, która przydaje się w każdych uwarunkowaniach biznesowych. Skuteczność w sprzedaży w dużym stopniu definiuje zarówno wartość pracownika dla pracodawcy, jak i pozycję firmy na rynku. Sprzedaży po prostu nie da się uniknąć w dzisiejszym świecie!

Wszyscy codziennie coś sprzedajemy. Często nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Nie zawsze chodzi o dobra materialne czy usługi. W relacjach międzyludzkich – zarówno zawodowych, jak i prywatnych – sprzedajemy komuś swoje racje, pomysły czy punkt widzenia. Dlatego każdy – czy to człowiek, czy organizacja – powinien rozwijać tę umiejętność.

Biegłość, a co za tym idzie skuteczność, w sprzedaży szczególnie rzuca się w oczy w czasach kryzysu. Pandemia COVID-19 uświadomiła wielu firmom, jak duże rezerwy mają jeszcze w tej materii. Skuteczny handlowiec w biznesie musi nie tylko charakteryzować się wysokim poziomem umiejętności, ale również mieć dostęp do odpowiednio posegregowanych – zoptymalizowanych – danych.

Panele Business Intelligence w systemie enova365

Z pomocą przychodzi tutaj rozwiązanie, które znajdziemy w systemie ERP enova365. Mowa o panelach Business Intelligence. Czym one są? Dedykowane Panele BI to spersonalizowane widoki danych, które można dostosować zarówno do potrzeb działów sprzedaży, jak i dyrektorów tychże działów.

Moduł Business Intelligence daje handlowcom szereg przydatnych możliwości w zakresie segregowania klientów. Można m.in. przeanalizować informacje dotyczące minionych transakcji czy też wyszukać najbardziej wartościowych (według wybranych kryteriów) klientów.

Pracownicy mogą także analizować towary pod względem wielkości sprzedaży albo wysokości marży. Panele BI pomogą również w windykacji, chociażby w postaci dotarcia do i weryfikacji nierozliczonych płatności.

Z kolei funkcja tworzenia automatycznych – na podstawie danych znajdujących się w systemie – rankingów sprzedaży i marży pomaga w pracy dyrektorom działów sprzedaży. Mają oni dostęp do przekrojowych informacji pozwalających ocenić skuteczność prowadzonych działań oraz jakość pracy poszczególnych handlowców.