O firmie CSVK Sp. z o.o. sp. k. i marce AGDmaster.com

Przedsiębiorstwo CSVK jest właścicielem sklepu internetowego AGDmaster.com, który w ciągu kilku lat stał się jednym z czołowych graczy akcesoriów i części zamiennych rynku e-commerce. Początkowo CSVK było niewielką firmą oferującą części zamienne do drobnych AGD. Obecnie firma ma w swojej ofercie akcesoria oraz części zamienne do małego i dużego AGD, a także RTV. Właściciele firmy w przyszłości nie wykluczają ponadto wejścia na rynek motoryzacji.

AGDmaster.com, oprócz rozwoju własnych kanałów dystrybucji – sklepu internetowego oraz stacjonarnego biura sprzedaży w Krakowie, zdecydowało się na rozwój kanałów sprze-daży takich jak Allegro.pl czy Arena.pl. Z dużym sukcesem postawiło również na Amazon oraz eBay, aby tym samym w niedługim czasie stać się firmą o międzynarodowym zasięgu. Swoje produkty firma wysyła obecnie do wielu krajów europejskich. W planach ma ekspansję również na dalsze rynki np. Ameryki Północnej czy Azji. Firma osiąga dzienną sprzedaż na poziomie nawet do 3 tys. transakcji. Na samej platformie eBay oferuje około 1,8 mln pozycji. Tylko w jednej kategorii produktowej, jaką są baterie, ma aż 200 000 aukcji.

AGDmaster.com ściśle współpracuje z wessper.com, polskim producentem akcesoriów AGD, którego pokochali klienci w Polsce. To dzięki naszemu ogromnemu pokryciu rynku doskonale wiemy, czego potrzebują i poszukują klienci w Polsce i za granicą. Łącząc nasze know-how z zapleczem produkcyjnym Wessper, tworzymy razem produkty, które konkurują z artykułami produkcji zagranicznej. Powstanie tych produktów poprzedzone jest odpowiednimi badaniami rynku i procesem twórczym, dlatego produkty, które Wessper wykonuje na nasze zlecenie, charakteryzują się najwyższą jakością materiałów, ciekawym designem oraz duszą, którą w nie przelewamy.” mówi Przemysław Strzałka, Prezes CSVK Sp. z o.o. sp. k.

Cel wdrożenia

Automatyzacja całego procesu obsługi zamówień – od wczytywania i kompletacji zestawów, przez weryfikację stanów magazynowych i proces rezerwacji, aż po pakowanie oraz kontakt z klientem i fakturowanie.

 

Sytuacja przedwdrożeniowa

Na początku swojej działalności firma korzystała z systemu dedykowanego dla branży e-commerce. Jednak w miarę prężnego rozwoju i dużego sukcesu sprzedażowego okazało się, że skala obiegu danych jest taka duża, że standardowe rozwiązania nie są już wystarczające, a jakość informacji z nich wynikająca nie jest zadowalająca. W związku z dynamicznym rozwojem i koniecznością utrzymania wysokiej jakości obsługi klienta firma zdecydowała się na wdrożenie systemu ERP. Po analizie rozwiązań dostępnych na rynku CSVK wybrało enova365.

„Potrzebowaliśmy nowego systemu, który udźwignie skalę naszego rozwoju w wielu kanałach. Nasza dotychczasowa architektura była skoncentrowana w jednym systemie, przez co stawała się niewydolna. Wiedzieliśmy, że potrzebujemy systemu, który dobrze zintegruje się z tworzonym pod nasze potrzeby oprogramowaniem WMS, obsługującym logistykę magazy-nową i ESB odpowiedzialnym za komunikację z platformami sprzedażowymi. Szukaliśmy systemu ERP, który będzie sprawnie obsługiwał i ewidencjonował wszystkie ruchy magazynowe, a w sprawach księgowych był zgodny z polskim prawem, bezbłędny i wydajny.” – mówi Przemysław Strzałka.


Proces i efekty z wdrożenia

Wdrożenie systemu poprzedzone zostało dokładną analizą potrzeb i weryfikacją zadań, z którymi dotych-czas używany system niezbyt dobrze sobie radził. Wdrożenie systemu przebiegło bardzo sprawnie i zakończyło się pod koniec 2017 roku.

Dzięki enova365 usprawniony został proces obsługi zamówień. Zautomatyzowanych zostało wiele różno-rodnych procesów, dotyczących mniej lub bardziej złożonych etapów całego procesu zakupowego.

System zintegrowany został z szyną danych, platformą przetwarzającą zamówie-nia z wszystkich miejsc, w których prowadzona jest sprzedaż.

Program monitoruje przychodzące zamówienia, rezerwuje poszczególne produ-kty, sprawdzając uprzednio ich status pod kątem zasobów. System dokonuje automatycznej kompletacji zamówienia wraz z rezerwacją produktu, a następnie przydziela paczki do poszczególnych kurierów. Dzięki funkcjonalności enova365 e-mail klient dostaje na bieżąco informacje o statusie swojego zamówienia, fakturę w pdf, a także w razie konieczności przypomnienie o niezapłaconym zamówieniu czy zbliżającym się terminie płatności. Jest to szczególnie istotne, zważywszy na fakt, że CSVK wystawia nawet blisko 4 tys. faktur dziennie.

enova365 wspiera również cały proces obsługi reklamacji i zwrotów. Dużym ułatwieniem jest możliwość sprawdzania zasobów w dwóch różnych magazynach i dokonywanie rezerwacji w oparciu o informacje dotyczące stanów magazy-nowych w tych miejscach, a także możliwość zwrotu zestawów tzw. bundli w formie pojedynczych produktów (dekompletacja). Dzięki dużej otwartości i elasty-czności enova365 program zintegrowany został nie tylko z szyną danych oraz WMS, ale również firmami kurierskimi, oferującymi krajowy i międzynarodowy transport przesyłek. Etykiety są automatycznie pobierane dla kurierów według różnych profili nadawczych (np. dla Poczty Polskiej).

Obecnie z systemu korzysta 50 pracowników. Dzięki enova365 BI w obszarze handlowym właściciel firmy posiada bieżącą wiedzę dotyczącą liczby zamówień o konkretnym statusie zakupowym. Dzięki temu wie, jaka jest sytuacja w firmie oraz widzi, czy proces realizacji zamówień przebiega sprawnie i nie ma większych przestojów. Dodatkowo posiada informację dotyczącą liczby zleceń przypisanych do danego kuriera oraz metody dostawy tj. czy paczka jest już w ruchu bądź czy nastąpiła jej przedpłata. Co istotne wiedzę tę posiada od razu, bez konieczności wykonywania jakichkolwiek analiz.” – mówi Konrad Zieliński, Kierownik ds. Wdrożeń Initius Sp. z o.o. sp. k.

Osiągnięte rezultaty

Wdrożenie enova365 pozwoliło na efektywne zarządzanie gospodarką magazynową. Ze względu na wielość kanałów sprzedaży oraz zadań związanych np. z obsługą reklamacji bardzo często nie zgadzały się stany magazynowe obliczone przez system z tym, co znajdowało się faktycznie w magazynach firmy. enova365 uporządkowała te aspekty tak, aby zarządzanie magazynem mogło przebiegać sprawnie i tym samym umożliwić bieżące pozyskiwanie niezbędnych informacji.

Korzyści osiągnięte po wdrożeniu enova365:

  • automatyzacja całego procesu sprzedażowego
  • integracja z zewnętrznymi systemami firmy
  • sprawne zarządzanie gospodarką magazynową
  • uporządkowanie stanów magazynowych
  • oszczędność czasu i eliminacja błędów w zamówieniach
  • możliwa automatyczna kompletacja i dekompletacja zamówienia
  • BI – wiedza dostępna na bieżąco, od ręki
  • usprawnienie obsługi klienta przez automatyzację procesów: zmiana statusu zamówienia, przypomnienie o płatnościach, realizacja zwrotów

 

Przemysław-Strzałka-wdrożenie-Initius
Przemysław Strzałka, właściciel CSVK Sp. z o.o. sp. k.

„enova365 obecnie realizuje 99% tego, co założyliśmy, że ma robić. Jest dla nas silnikiem magazynowo-księgowym, który został postawiony na nogi. Dostaje komunikaty z zewnątrz i finalizuje procesy, w ogromnych ilościach, a BI pokazuje nam bieżące informacje z tych procesów. Wybór enova365 to była dobra, przemyślana decyzja. Jesteśmy również zadowoleni z obsługi firmy Initius. Wdrożenie i późniejsze procesy przebiegły sprawnie, możemy też liczyć na ich wsparcie podczas dalszych integracji i rozbudowy infrastruktury o własne elementy oprogramowania.” – podsumowuje właściciel firmy, Przemysław Strzałka.