Jak ERP wspiera zrównoważony rozwój i praktyki ESG w firmach

Współczesny biznes stoi przed wyzwaniami związanymi z zrównoważonym rozwojem i wdrażaniem praktyk ESG – czyli społecznej odpowiedzialności, dbałości o środowisko i ład korporacyjny. Skupienie na zrównoważonej działalności staje się kluczowa dla długoterminowego sukcesu. Na szczęście istnieją narzędzia, które mogą pomóc firmom zarządzać działaniami zgodnie z duchem ESG. Systemy ERP umożliwiają nie tylko efektywne zarządzanie zasobami, ale … Continued

Optymalizacja procesu zakupowego w firmie dzięki funkcjom ERP

Jeśli chcemy skupić się na poprawieniu efektywności operacyjnej, redukcji kosztów oraz zwiększeniu konkurencyjności na rynku warto pochylić się nad konkretnymi, wewnętrznymi procesami, które wywierają znaczący wpływ na te aspekty. Kluczowy będzie tu proces zakupowy w firmie. Obejmuje on wiele kroków: od gromadzenia danych, poprzez analizę ofert dostawców, negocjacje cenowe, aż po monitorowanie i zarządzanie zapasami. Zastosowanie … Continued

Business Intelligence – co to? Jak działają systemy BI?

Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się, co to jest Business Intelligence – BI stało się kluczowym elementem strategii zarządzania danymi w każdej nowoczesnej organizacji. Powszechnie przyjęta definicja mówi, że BI to „zestaw metodologii, procesów, architektur i technologii, które transformują surowe dane w znaczące i użyteczne informacje, umożliwiające skuteczniejsze wglądy strategiczne, taktyczne i operacyjne oraz podejmowanie decyzji”. BI … Continued

Przesunięcie terminu wdrożenia obowiązkowego KSeF

W dniu 19 stycznia 2024 roku, minister finansów Andrzej Domański ogłosił przesunięcie terminu wdrożenia KSeF w Polsce – zostanie ono opóźnione do roku 2025. Pierwotnie planowane na 1 lipca 2024 roku, terminowe uruchomienie systemu zostało zawieszone z powodu wykrytych krytycznych błędów. Zapowiedziano przeprowadzenie zewnętrznego audytu informatycznego, który ma być podstawą do ustalenia nowego terminu wdrożenia. … Continued

Płaca minimalna 2024 i stawka godzinowa netto

Rok 2024 przynosi znaczące zmiany w zakresie wynagrodzeń minimalnych w Polsce. W pierwszej połowie 2024 płaca minimalna wyniesie 4242 zł brutto, natomiast od lipca wzrośnie do 4300 zł brutto. To zmiany, które charakteryzują się istotnym wpływem na rynek pracy, wprowadzając nowe wyzwania i możliwości zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Wpływ zmiany pensji minimalnej w … Continued

KSeF – co to jest, jak działa i od kiedy obowiązuje?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to innowacyjna platforma cyfrowa, która znacząco zmieniła sposób, w jaki przedsiębiorstwa w Polsce zarządzają fakturami. System ten, uruchomiony jako opcjonalne rozwiązanie w styczniu 2022, przechodzi do etapu obowiązkowy w lipcu 2024 – zmiana ta ma istotne implikacje dla wszystkich podmiotów gospodarczych. Co to jest KSeF? KSeF to platforma służąca do elektronicznego … Continued

Optymalizacja kosztów IT – wszystko co powinieneś wiedzieć

Efektywne zarządzanie kosztami jest nieodzownym elementem strategii każdej firmy. Optymalizacja kosztów nie musi jednak oznaczać pospolitego cięcia wydatków. Dla przykładu – w kontekście infrastruktury informatycznej to nie tylko kwestia szukania najtańszych rozwiązań czy automatyzacji procesów. To przede wszystkim strategiczne podejście do wykorzystywania zasobów technologicznych w sposób, który nie tylko minimalizuje wydatki, ale również zwiększa efektywność … Continued

Co to jest skalowanie biznesu i jak je wykorzystać do rozwoju firmy?

Zgodnie z naturą prowadzenia biznesu – dążenie do ciągłego rozwoju, zwiększania przychodów i osiągania nowych szczytów jest nieodłącznym elementem strategii przedsiębiorstw. Jednym z kluczowych narzędzi, które mogą wspomóc dążenie do wspomnianych celów jest skalowanie biznesu. Czym jest ten proces? Czy jest on tożsamy ze wzrostem biznesu? Jak można go wspomóc? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie … Continued

Poznaj możliwości modułu Workflow w akcji! [case study]

Moduł Workflow enova365 można śmiało określić mianem niewidzialnego menadżera, który pomaga efektywnie zorganizować oraz w znacznym stopniu zautomatyzować zadania i procesy biznesowe w Twojej firmie. Sprawdźmy, na konkretnym przykładzie, jak możliwości tego modułu można wykorzystać w praktyce. Za pomocą modułu Workflow łatwo stworzysz strukturę automatycznego przekazywania informacji, dokumentów oraz zadań od jednego użytkownika systemu do drugiego. Musisz zacząć od skonfigurowania … Continued

Jak wykorzystać CRM do lepszej obsługi klienta?

Skuteczna obsługa klienta jest kluczowa dla sukcesu każdej firmy. Współczesne przedsiębiorstwa zaś wspomagane są na każdym kroku przez zaawansowane systemy. Nic więc dziwnego, że w dzisiejszych czasach także zarządzanie relacjami z klientem jest oparte na nowoczesnym oprogramowaniu. Tu właśnie do gry wkraczają systemy Customer Relationship Management – czyli CRM do obsługi klienta. CRM’y stanowią centralny … Continued